Regulamin usługi

§ 1
[postanowienia wstępne]

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia Usługi, w tym także opisuje zasady zawierania Umów pomiędzy AC Home a Klientem oraz procedurę odstąpienia od Umowy.
  2. Usługa dostępna jest do nabycia pod adresem internetowym https://www.ac-home.pl/ (dalej: „Strona Internetowa”) i świadczona jest przez spółkę AC Serwis sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Opatkowickiej 10A/10, 30-499 Kraków, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001074148, NIP: 6793285123, kapitał zakładowy: 5 000 zł, adres e-mail: biuro@ac-home.pl.
  3. AC Home świadczy na rzecz Klienta usługę Konta stanowiącą usługę świadczoną drogą elektroniczną.
  4. Klient, w ramach korzystania z usług świadczonych przez AC Home, zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu. W szczególności Klient nie jest uprawniony do podejmowania czynności o charakterze bezprawnym, jak również naruszającym jakiekolwiek prawa AC Home lub osób trzecich, w tym do nieprzesyłania treści o takim charakterze.
  5. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta lub złożenia przez Klienta Zamówienia i zawarcia Umowy z AC Home.

§ 2
[definicje]

Wskazane poniżej terminy użyte w Regulaminie mają następujące znaczenie:

  1. Konto – oznacza funkcjonalność Strony Internetowej umożliwiającą, po zalogowaniu się na Stronie Internetowej za pomocą indywidualnego adresu e-mail i hasła, dokonania Zamówień;
  2. Konsument – oznacza Klienta będącego osobą fizyczną i zawierającego Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, a także Klienta będącego osobą fizyczną i zawierającego Umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  3. Klient – oznacza osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, która złożyła lub zamierza złożyć Zamówienie na Stronie Internetowej;
  4. Regulamin – oznacza niniejszy regulamin;
  5. AC Home – oznacza podmiot wskazany w § 1 ust. 2 Regulaminu;
  6. Umowa – oznacza umowę na świadczenie Usługi zawieraną pomiędzy Klientem a AC Home z wykorzystaniem środków porozumienia się na odległość za pośrednictwem Strony Internetowej;
  7. Usługi – oznacza usługi świadczone przez AC Home na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, w formie subskrypcji, na zasadach określonych w Regulaminie i na Stronie Internetowej, dotyczące kompleksowego wsparcia serwisowego pomp ciepła, systemów rekuperacji oraz klimatyzacji (w zależności od wyboru Klienta);
  8. Zamówienie – oznacza oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza zamówienia dostępnego na Stronie Internetowej, określające rodzaj Usługi oraz formę płatności, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.

§ 3
[wymagania techniczne]

Założenie Konta i złożenie Zamówienia przez Klienta jest możliwe pod warunkiem posiadania przez niego:

  1. urządzenia z dostępem do Internetu;
  2. aktywnego konta poczty elektronicznej;
  3. zainstalowanej na urządzeniu przeglądarki internetowej Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera albo Safari w możliwie aktualnych wersjach, z włączoną obsługą plików cookies.

§ 4
[usługa Konta]

  1. Usługa Konta świadczona jest nieodpłatnie oraz dobrowolnie.
  2. Posiadanie Konta przez Klienta jest konieczne dla skutecznego złożenia Zamówienia.
  3. Umowa o prowadzenie Konta pomiędzy Klientem a AC Home może być zawarta przed lub w trakcie składania Zamówienia, pod warunkiem:
    1. podania przez Klienta danych określonych w formularzu (takich jak imię, nazwisko oraz adres e-mail);
    2. ustanowienia hasła do Konta;
    3. zaakceptowania przez Klienta Regulaminu;
    4. kliknięcia przycisku „Zarejestruj się” widocznego pod formularzem.
  4. Z chwilą dokonania przez Klienta czynności, o których mowa w ust. 3 powyżej, dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej usługi Konta. Umowa ta zawierana jest na czas nieokreślony.
  5. Klient loguje się na Konto poprzez podanie adresu e-mail oraz hasła ustanowionych przy zakładaniu Konta oraz wybranie przycisku logowania.
  6. Z danego Konta może korzystać wyłącznie Klient, który zawarł ze AC Home umowę dotyczącą usługi Konta. Klient zobowiązuje się zachować w tajemnicy, a także nie udostępniać osobom trzecim danych logowania do Konta.
  7. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto (w przypadku, gdy nie obowiązuje żadne Zamówienie), co będzie równoznaczne z wypowiedzeniem przez Klienta umowy dotyczącej usługi Konta. W celu rezygnacji z usługi Konta, Klient może wysłać odpowiednie żądanie do AC Home pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres AC Home wskazany w Regulaminie. Po otrzymaniu ww. żądania AC Home niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 14 dni, usunie Konto wraz ze wszystkimi danymi zebranymi w związku z korzystaniem z Konta. W przypadku gdy Klienta obowiązuje Zamówienie związane z miesięczną opłatą subskrypcyjną, usunięcie Konta nastąpi przy zakończeniu okresu rozliczeniowego i z końcem trwania Umowy).
  8. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazu danych, AC Home podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.

§ 5
[Usługi]

  1. Usługi mogą być świadczone w opcji Basic lub opcji Premium.
  2. W ramach opcji Basic AC Home zapewnia wsparcie serwisowe w postaci:
    1. infolinii serwisowej 24h (pod numerem: 570 340 104)
    2. dedykowanego opiekuna klienta biznesowego.
  3. W ramach opcji Premium AC Home zapewnia wsparcie serwisowe w postaci Usług opisanych w ust. 2 powyżej, a także:
    1. monitoringu działań serwisowych (po zalogowaniu na Konto);
    2. możliwości zawarcia umowy na czas nieokreślony i braku zobowiązania na okres co najmniej 6 miesięcy.
  4. W każdym przypadku, w ramach Usług AC Home zapewnia:
    1. opiekę serwisową sprzętu;
    2. przeglądy gwarancyjne raz w roku zgodnie z kartą techniczną urządzeń (DTR) (dotyczy urządzeń z ważną gwarancją producenta).
  5. Wizyta serwisowa i przegląd gwarancyjny mogą zostać umówione przez Klienta za pośrednictwem maila (wiadomość na adres biuro@ac-home.pl) lub telefonicznie (dzwoniąc na numer infolinii serwisowej 24h. Pierwsza wizyta odbędzie się nie wcześniej niż po 14 dniach od zawarcia Umowy. Termin wizyty może zostać jednokrotnie zmieniony przez Klienta w ustaleniu z AC Home. W przypadku gdy Klient nie przyjmie serwisantów w ramach umówionej wizyty, ponosi dodatkowe koszty (zgodnie z Cennikiem Usług).
  6. W przypadku stwierdzenia usterki serwisowanego sprzętu (w ramach wizyty serwisowej i przeglądu gwarancyjnego) AC Home dokona naprawy bez dodatkowych opłat w przypadku gdy serwisowany sprzęt został zainstalowany przez AC Home i posiada ważną gwarancję producenta. W innym przypadku Klient ponosi koszty naprawy (po uprzedniej akceptacji kosztorysu).
  7. W ramach przeglądu gwarancyjnego dotyczących systemów rekuperacji, AC Home zapewnia:
    1. wymianę filtrów powietrza (filtry powietrza nie są zapewniane w ramach Usług);
    2. czyszczenie urządzenia – wewnątrz (wymiennika) i na zewnątrz;
    3. sprawdzenie instalacji odpływu skroplin;
    4. kontrolę ustawień urządzenia;
    5. sprawdzenie poprawności działania urządzenia.
  8. W ramach przeglądu gwarancyjnego dotyczących systemów klimatyzacji, AC Home zapewnia:
    1. czyszczenie i dezynfekcja jednostki wewnętrznej i zewnętrznej;
    2. czyszczenie filtrów;
    3. sprawdzenie poprawności pracy urządzeń;
    4. sprawdzenie pracy wentylatorów;
    5. sprawdzenie stanu instalacji chłodniczej, elektrycznej, odpływu skroplin;
    6. sprawdzenie stanu izolacji termicznej rurociągów freonowych;
    7. sprawdzenie działania sprężarki, pomiar ciśnień roboczych czynnika chłodniczego;
    8. pomiar temperatur pracującego urządzenia.
  9. W ramach przeglądu gwarancyjnego dotyczących systemów pomp ciepła, AC Home zapewnia:
    1. sprawdzenie poprawności działania wszystkich elementów pompy ciepła;
    2. kontrolę szczelności układu freonowego;
    3. kontrolę ciśnień czynnika chłodniczego;
    4. sprawdzenie stanu filtrów;
    5. sprawdzenie zacisków na połączeniach elektrycznych;
    6. sprawdzenie działania czujników;
    7. kontrolę instalacji C.O.;
    8. czyszczenie jednostki zewnętrznej.
  10. W każdym przypadku sporządzany zostaje protokół z wykonanych prac.
  11. W przypadku zamówienia dodatkowego przeglądu gwarancyjnego, wizyta ta jest dodatkowa płatna, zgodnie z Cennikiem Usług.
  12. W przypadku gdy po raz pierwszy wizyta serwisowa okaże się nieuzasadniona (tj. nie zostaną stwierdzone żadne usterki sprzętu objętego Usługami), Klient nie zostanie obciążony dodatkowymi opłatami. Za każdą kolejną nieuzasadnioną wizytę serwisową Klient ponosi dodatkowe koszty (zgodnie z Cennikiem Usług).
  13. Ceny Usług zamieszczonych są podane w polskich złotych i są ceną brutto. Szczegółowy Cennik Usług znajduje się w załączniku do Regulaminu.
  14. Usługi w zakresie wizyt serwisowych i przeglądów świadczone są co do zasady w dni robocze (rozumiane jako dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy).

§ 6
[składanie Zamówień i zawarcie Umowy]

  1. AC Home umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia na Usługi na Stronie Internetowej na podstawie Umowy. Umowa jest zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość.
  2. W celu zawarcia Umowy, niezbędne jest złożenie przez Klienta Zamówienia.
  3. Złożenie Zamówienia przez Klienta wymaga:
    1. zalogowania się na Konto;
    2. wybrania opcji Usługi;
    3. wybrania opcji „Przejdź do płatności”;
    4. wypełnienia aktywnych pól formularza zamówienia poprzez podanie wymaganych w nich danych, takich jak: imię, nazwisko, adres, pod którym mają być świadczone Usługi dotyczące serwisu i przeglądu (adres może zostać następnie zmieniony po zalogowaniu na Konto), telefon, adres e-mail;
    5. wybrania formy płatności (płatność BLIK dostępna jest tylko przy płatności za rok z góry) spośród opcji wskazanych w formularzu Zamówienia;
    6. zaznaczenia odpowiednich pól pod formularzem Zamówienia, poprzez które Klient oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem;
    7. potwierdzenia złożenia Zamówienia poprzez wybranie przycisku „Zaakceptuj i subskrybuj”.
  4. Do zawarcia Umowy konieczne jest wykonanie przez Klienta czynności, o których mowa w ust. 1.
  5. Kliknięcie przycisku „Zaakceptuj i subskrybuj” oznacza złożenie przez Klienta Zamówienia, w ramach którego ma on obowiązek zapłacić cenę za Usługę, a tym samym oznacza zawarcie Umowy. Przed wybraniem ww. przycisku Klient ma możliwość zrezygnowania ze składania Zamówienia w dowolnym momencie.
  6. W przypadku płatności za rok z góry, Umowa zawierana jest na czas określony 12 miesięcy i w celu jej przedłużenia, Klient powinien skorzystać z odpowiedniej opcji dostępnej po zalogowaniu na Konto.
  7. W przypadku wybrania płatności miesięcznej Usługi Basic Umowa zawierana jest na czas określony 6 miesięcy, która po tym okresie przekształca się w umowę na czas nieokreślony, z automatycznym odnawianiem co miesiąc (okres rozliczeniowy). W przypadku gdy Klient chce rozwiązać Umowę, wystarczy w tym celu poinformować AC Home, np. korzystając z dedykowanej opcji widocznej po zalogowaniu na Konto. Umowa zostanie rozwiązana z zakończeniem 6-miesięcznego okresu obowiązywania (jeśli Klient wyrazi wolę rozwiązania Umowy w ciągu pierwszych 6 miesięcy od daty jej zawarcia), bądź z końcem kolejnego okresu rozliczeniowego.
  8. W przypadku wybrania płatności miesięcznej Usługi Premium Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, z automatycznym odnawianiem co miesiąc (okres rozliczeniowy). W przypadku gdy Klient chce rozwiązać Umowę, wystarczy w tym celu poinformować AC Home, np. korzystając z dedykowanej opcji widocznej po zalogowaniu na Konto. Umowa zostanie rozwiązana z końcem kolejnego okresu rozliczeniowego.
  9. W trakcie składania Zamówienia, Klient jest zobowiązany do podania prawidłowych oraz zgodnych z rzeczywistością danych (w tym danych adresowych, pod którymi mają być świadczone Usługi).
  10. Po złożeniu Zamówienia, na adres e-mail wskazany przez Klienta wskazany w formularzu Zamówienia, AC Home wysyła wiadomość e-mail dotyczącą potwierdzenia otrzymania przez AC Home Zamówienia.
  11. AC Home utrwala i zabezpiecza fakt zawarcia z Klientem Umowy w systemie informatycznym Strony Internetowej.
  12. Do każdego Zamówienia AC Home wystawi paragon lub, na życzenie Klienta, fakturę VAT. W celu otrzymania faktury VAT Klient zobowiązany jest zaznaczyć odpowiednią opcję w formularzu Zamówienia (bądź poinformować o tym AC Home zgodnie z obowiązującymi przepisami), a także podać dane niezbędne do wystawienia faktury.
  13. Klient wyraża zgodę na doręczenie mu faktur drogą elektroniczną.

§ 7
[formy płatności]

  1. Klient, składając Zamówienie, może skorzystać z następujących form płatności:
    1. płatność za pomocą BLIK – przy płatności z góry za rok;
    2. płatności za pomocą karty kredytowej lub debetowej – rozumianej jako dokonanie przez Klienta zapłaty przelewem za pośrednictwem bankowości internetowej korzystającej z systemu płatności takiej jak Przelewy24 – przy płatności z góry za rok lub przy płatności comiesięcznej, kiedy karta Klienta jest obciążana co miesiąc zgodnie z okresem subskrypcji Zamówienia.
  2. W ramach jednego Zamówienia Klient może wybrać tylko jedną formę płatności.
  3. Dokonanie i zaksięgowanie pierwszej płatności są niezbędne do złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy.
  4. Nieopłacenie Zamówienia w terminie 2 dni od złożenia Zamówienia skutkuje anulowaniem Zamówienia.
  5. AC Home udostępni Klientowi regulaminy płatności zewnętrznych podmiotów obsługujących płatności.

§ 8
[prawo odstąpienia od Umowy]

  1. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia przez Konsumenta dodatkowych kosztów, na warunkach określonych poniżej.
  2. W celu odstąpienia od Umowy, Konsument powinien w terminie 14 dni od zawarcia Umowy złożyć odpowiednie oświadczenie AC Home. Dla zachowania powyższego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem. Powyższy termin rozpoczyna swój bieg z momentem zawarcia Umowy.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może być złożone w dowolnej formie, w szczególności w formie dokumentowej (poprzez złożenie oświadczenia na adres e-mail AC Home), jak również drogą pisemną.
  4. Oświadczenie o odstąpieniu Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu. Skorzystanie z ww. formularza nie jest obowiązkowe dla skutecznego złożenia oświadczenia.
  5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, AC Home niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę tę uważa się za niezawartą.
  7. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy AC Home zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.
  8. AC Home dokonuje zwrotu środków przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  9. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta.

§ 9
[polubowne rozwiązywanie sporów]

  1. AC Home oświadcza, że będzie w miarę możliwości dążyć do polubownego rozwiązywania wszelkich sporów powstałych pomiędzy AC Home a Konsumentem w wyniku korzystania ze Strony Internetowej, w tym ze złożonych przez Konsumenta Zamówień.
  2. Na stronie internetowej http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma ODR, utworzona na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Platforma ODR stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców umożliwiający im pozasądowe rozstrzyganie sporów objętych ww. rozporządzeniem.
  3. W przypadku sporu pomiędzy Konsumentem a AC Home w przedmiocie złożonej przez Konsumenta reklamacji, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument może w szczególności złożyć wniosek o wszczęcie mediacji lub rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny, lub też skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta.
  4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl, a także na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowych (np. http://wiih.org.pl/index.php).

§ 10
[zmiana Regulaminu]

  1. AC Home jest uprawniony do zmiany niniejszego Regulaminu z powodów takich jak zmiana przepisów prawa, zmiana danych podawanych w formularzach, zmiany technologiczne lub inne zmiany.
  2. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie wskazanym przez AC Home – który każdorazowo nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia udostępnienia nowego Regulaminu Klientom.
  3. Każdy Klient zostanie powiadomiony o zmianach w Regulaminie. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Klient ma prawo, w terminie 14 dni od dnia powiadomienia go o zmianach (lub do dnia wejścia w życie zmian), wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta (ze skutkiem na dzień wprowadzenia zmian) poprzez złożenie AC Home stosownego oświadczenia, w dowolnej formie.
  4. W przypadku dokonania zmiany niniejszego Regulaminu wszystkie Umowy i Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia tej Umowy lub złożenia Zamówienia przez Klienta.

§ 11
[kontakt ze AC Home]

  1. Klient może złożyć reklamację dotyczącą Usługi lub nieprawidłowości w działaniu Konta w formie drogi elektronicznej na adres e-mail: biuro@ac-home.pl lub listownie na adres: ul. Opatkowicka 10A/10, 30-499 Kraków;
  2. Reklamacja powinna zawierać zwięzły opis sprawy i żądanych przez Klienta działań.
  3. AC Home rozpatrzy reklamację i udzieli na nią odpowiedzi nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  4. AC Home zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu na odpowiedź na reklamację o dalsze 14 dni w przypadku, gdy rozpoznanie reklamacji napotka na przeszkody z przyczyn niezależnych od Przedsiębiorcy.
  5. Rozpoznanie reklamacji może spowodować konieczność uzyskania od Klienta dodatkowych informacji bądź wyjaśnień, co wiązać się będzie z każdorazowym odpowiednim wydłużeniem terminu na rozpatrzenie reklamacji o czas udzielenia informacji bądź wyjaśnień przez Klienta.

§ 13
[postanowienia końcowe]

  1. Niniejszy Regulamin dostępny jest na Stronie Internetowej oraz w siedzibie AC Home.
  2. Prawem właściwym dla zobowiązań wynikających z Regulaminu jest prawo polskie. Sądem właściwym do rozpatrywania spraw związanych z Umową jest sąd właściwy miejscowo dla siedziby AC Home, przy czym to postanowienie nie dotyczy Konsumenta.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks cywilny, a w przypadku Klientów będących Konsumentami również Ustawa o prawach konsumenta.
  4. Załącznikami do Regulaminu wzór odstąpienia od Umowy oraz Cennik Usług.
  5. Regulamin obowiązuje od 12.05.2025 r.